הפרשנים תקפו: "ממשלה ללא סייעתא דשמיא"

    אבי יעקב No Comments on הפרשנים תקפו: "ממשלה ללא סייעתא דשמיא"

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום ב'מהדורה המרכזית' מסכימים ביניהם כי לממשלה אין סייעתא דשמיא בכלל. בלום: "קטונו לעשות חשבונות שמים אבל התחושה היא שלממשלה הזו אין סייעתא דשמיא". ריבלין: "הממשלה היא לא ממשלה רעה אלא ממשלה של חדלי אישים"

    יעקב ריבלין ואבי בלום
    9:28
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on כת האיסיים, הפילוסופים והמשמעות היהודית לחיים טובים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ופתחו בפיגוע הקשה הבוקר. ריבלין: "אין שום צרה בעולם שביבי לא יקשור לאיראן. פיגוע ממכונית חולפת לא קשורה לאיראן בשום פנים ואופן. למה נתניהו הגיע לזירת הפיגוע? יש עליו לחצים פוליטיים קשים. גם אם יממשו את כל הצעדים של בן גביר הפיגוע הזה עדיין יכול להתרחש".

    בלום: "נתניהו מתנהל בצורה ביטחונית זהירה ביותר. חייבים לציין שתחת שלטונו היה לנו את העשור השקט ביותר. ודווקא לכן המצב בשנה האחרונה מוזר מאוד. קטונו לעשות חשבונות שמים אבל התחושה היא שלממשלה הזו אין סייעתא דשמיא".

    לגבי חוק הגיוס אומר ריבלין: "החרדים לא מוכנים לזוז במילימטר. החוקים חשובים להם מאוד. אז הליכוד מפעיל לחץ דרך התקשורת. החוק לא יעבור כי אין מציאות כזו בשטח ואין רוב בכנסת. נתניהו לא יכול לספק את הסחורה אז הוא מנסה להוריד את הערך של החוק. 'בכיר' בליכוד שכולנו מבינים מי זה דורש מהחרדים להתפשר. אבל מצד החרדים אין שום משא ומתן".

    בלום: "ח"כ חרדי אמר לי היום שהיחיד שישב עם גדולי ישראל על נוסחאות לחוק היה בני גנץ. אין שום נוסחה מוסכמת ולכן אנו נראים כך". ריבלין הסכים אתו ואמר: "הממשלה היא לא ממשלה רעה אלא ממשלה של חדלי אישים".

    לסיום התייחסות קצרה לרפורמה המשפטית. בלום: "פיץ' לא הורידו את הדירוג כי הם מבינים שאין באמת היתכנות שחקיקת הרפורמה תמשיך. הפספוס הגדול שלא הסכמנו למתווה הנשיא. היה אפשר להביא כאן משהו"

    האזינו



    0 תגובות